[vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Procedura de fiscalizare a caselor de marcat ” font_container=”tag:h1|text_align:center” use_theme_fonts=”yes”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]Pentru fiscalizarea unei case de marcat sunt necesari următorii pași:

PASUL 1 : ACHIZIȚIA CASEI DE MARCAT

Pentru aceasta vă rugăm să consultați ofertele noastre de pe facebook sau in magazinul nostru.

După achiziționarea casei de marcat, trebuie întocmit dosarul pentru obținerea Numărului Unic de Identificare A.M.E.F, denumit N.U.I., ce se depune ulterior la Direcția Generală a Finanțelor Publice (D.G.F.P.)

Dosarul trebuie să conțina următoarele:

DE LA FIRMA DVS:

DE LA NOI:

ACTE NECESARE  DE LA FIRMA D-VOASTRĂ  PENTRU INSTALAREA CASEI DE MARCAT PE PUNCT DE LUCRU FIX  :

ACTE NECESARE  DE LA FIRMA D-VOASTRĂ  PENTRU INSTALAREA CASEI DE MARCAT ÎN REGIM DE COMERȚ AMBULANT/VOLANT  :

ACTE NECESARE  DE LA FIRMA D-VOASTRĂ  PENTRU INSTALAREA CASEI DE MARCAT ÎN REGIM DE TRANSPORT ALTERNATIV  :

PASUL 2 : DEPUNEREA DOSARULUI ÎN VEDEREA OBȚINERII NUMĂRULUI UNIC DE IDENTIFICARE A.M.E.F.

.  În termen de  maxim 2 zile lucrătoare se eliberează formularul în baza căruia se va efectua instalarea casei de marcat.

PASUL 3: FISCALIZAREA CASEI DE MARCAT

După obținerea Numărului Unic de Identificare al casei de marcat , trebuie să contactați societatea Roles Computer  S.R. L. pentru a stabili data și locul fiscalizării in cazul in care va ocupati dumeavoastra de  depunerea documentelor .In cazul in care ne vom ocupa noi de depunderea documentelor casa va fi fiscala in 2 zile lucratoare .

PENTRU ACEASTĂ PROCEDURĂ SUNT NECESARE:

PASUL 4: VIZAREA ACTELOR

În maxim 24 de ore de la fiscalizare trebuie să vă prezentați la Administrația Financiara de care

aparține punctul de lucru pentru înregistrarea actelor . Dosarul va conține :

Important!  2 exemplare din  declarațiile de instalare VIZATE trebuie să ajungă  obligatoriu înapoi la  Roles Computer SRL

Daca sediul social al firmei nu se află în aceeasi rază teritoriala cu cea a punctului de lucru, trebuie să mergeți pentru a viza Registrul Special și la Administrația Financiara unde își are sediul social firma, cu următoarele acte:

ATENȚIE! PE CASA DE MARCAT SE POT  EMITE BONURI FISCALE NUMAI DUPĂ CE AVEȚI DOCUMENTELE VIZATE.

Cartea de intervenție, Registrul special , copie  declarație de instalare, copie Numărul Unic de Identificare   sunt documentele care stau întotdeauna lânga casa de marcat. Sunt solicitate la orice control A.N.A.F.

Legislatia prin care agentii economici sunt obligati sa utilizeze case de marcat electronice fiscale are si prevederi cu privire la obligativitatea incheierii unui contract de service.

HG 479/2017, care cuprinde normele de aplicare ale OUG 28/1999 (legea privind obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale), prevede necesitatea existentei unui contract de service. Astfel, ”distribuitorii autorizati sau unitatile acreditate din reteaua acestora au obligatia sa anexeze la cartea de interventii o copie a contractului de service pentru aparatul in cauza, pentru perioada de garantie sau pentru perioada de postgarantie, dupa caz.”

In articolul de lege se mentioneaza si faptul ca “refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.”

De asemenea, in OUG 28/1999 este prevazuta obligativitatea distribuitorului autorizat de a asigura service-ul aparatului de marcat fiscal vandut, pe toata perioada de garantie si ulterior.

Și utilizatorul casei de marcat are o obligatie prin lege: aceea de a pastra cartea de interventii, iar impreuna cu unitatile acreditate pentru service de a raspunde de completarea si de actualizarea acesteia cu datele referitoare la identitatea utilizatorului si la interventiile service efectuate.

Alte precizari din OUG se refera la faptul ca “Operatorii economici sunt admişi la procedura de autorizare numai pentru aparatele de marcat electronice fiscale care se încadrează în prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă şi pentru care asigura service pentru perioada de garanţie, postgaranţie şi piese de schimb.”

Contractele de service includ si asistenta telefonica, livrare consumabile, programare articole, manopera reparatii, descarcare raport fiscal lunar si jurnal electronic, actualizare parametri si extragere memorie fiscala.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]